loading...
طعم تنهایی
تنها بازدید : 219 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فردا امتحان زیست دارم، تنفس سلولی و ویروس ها!

مخم هنگ کرد
شکلک یاهو - جدید - تصاویر زیبا ساز
از بس نشستم مقدار تولید  ATP , NADH , FADH2 رو حساب کردم

 هر چی از روی جزوه ی دبیرمون خوندم بیشتر گیج شدم،

شکلک یاهو - جدید - تصاویر زیبا ساز

نشستم کتاب  رو خوندم دیدم:
به ! اب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم

خب ای کیو سان از همون اول کتاب رو بخون!

و در اخر متوجه شدم که به طور کلی یعنی در مجموعِ مرحله ی اول ( گلیکولیز) و مرحله ی دوم ِ تنفس سلولی و زنجیره ی انتقال الکترون :

38 تا ATP و 10 تا NADH  و 2 تا FADH2  تولید می شه، البته مرحله ی دوم در صورت وجود اکسیژنه، اگه اکسیژن نباشه تخمیر رخ میده، که اصلا حوصله ندارم توضیح بدم و

به درد شماها هم نمیخوره!

فقط این فرمولاش مخم رو ترکوند،  4 تا فرمول برای گلیکولیز ه، یکی برای بنیان استیله، 5 تا فرمول هم برای چرخه ِ ی کربسه!

با این حال مطمئنم سر امتحان  هیچ کدومش هم یادم نمیاد !


ویروس ها هم که ابه خوردنه! فقط نکات ریزش خیلیه!



پ.ن 1: الان که دارم شیمی رو هم میخونم، دیگه اصلا نمی فهمم،
هر چی برای خودم توضیح میدم
بازم اکسایش و کاهش رو نمی فهمم، بازم نمی فهمم کدوم  نیم واکنش، کاهشه، کدوم نیم واکنش، اکسایشه! یعنی نه اینکه نفهمم، گیج می شم!


کلا امروز روز نفهمیه، روز گیج شدنه!


برام دعا کنید!

منبع:
http://bahar-zendegi.mihanblog.com
برچسب ها تنفس سلولی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 296
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 1,348
  • بازدید کلی : 17,088